måndag 10 juni 2013

Jahu

Nu vet jag inte om jag skall skratta eller gråta. 
Ringde vårdcentralen idag och ville få tid för att syna mina leverfläckar och prata om ämnesomsättning för att jag har ju börjat röra mig mer och äter mer rätt nu än förut. Men går inte ner i vikt. Å vad svara hon mig på andra sidan att muskler väger       Ja det är jag medveten om sa jag men har hållit i ett halv ärmen inget resultat. Då säger hon men du har ju kommit i den åldern som det är svårare att gå ner i vikt. Hur kan man säga så till en som ringer för hjälp.
Sen idag har jag ringt för att höra om när och hur det blir med flytten och han lät måttligt road av att jag ringde och det känns som jag inte kommer att få möjlighet att kanske få nyckel till den helgen innan den förste. För de hade saker i förrådet och hade inte städat. Mmm ja med min otur skall jag flytta, flytt städa och jobba på samma dag. Nä då jag är inte bitter alls meniga bar inte förstår hur vissa folk tänker när de flyttar till hus och har hur mycket tid som helst. Jag hade i alla fall tänkt på art de fått kommit in den helgen.  Så idag har jag och L inte gjort så mycket men det var skönt art bara han och jag fick lite tid tillsammans. I morgon blir det andra bullar nu skall här lämnas saker till secenhand. Nu tycker jag inte gör annat än rensar. Jag tog farväl av min mor igår efter ett besök hos oss under förra veckan. Det var skönt att få lite hjälp och någon att få prata med. Älskar dej mamma min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar