torsdag 11 april 2013

Ja vad skall man säga!!!

Ja nu var det i gång.. Ja då är man där man inte ville vara men jag tror det är det ända som kan hjälpa oss innan det händer något ännu dummare än vad som hänt.
Att få ett samtal mitt i natten är våran stora fasa som förälder när man har tonårsbarn och det blev en jobbig natt och dag när jag fick samtalet från en vän till R som sa att de varit tvungna att ringa ambulansen för att R var för full.
Mitt gensvar var väl inte det man förväntar sig i andra änden.. -Skojar du, utbrast jag till den stackaren på andra sidan.
Fick en lite defus information om vad som hänt mer än att de varit på fest men de hade tagit med sig R där ifrån på grund av att hon blivit så full. Men när de väl kommit dit de skulle så tappa de kontakten med R två gånger och tyckte detta var riktigt obehagligt så de ringt ambulansen. De letade upp telefon numret för att jag skulle ringa dit. Jag ringde men de hade inte fått in någon med det namnet. Så jag ringde tillbaka samtidigt som jag kolla upp numret de ringde ifrån för att se på kartan hur långt det var mellan dem och akuten.
Det visa sig att ambulansen åkt för tio minuter sedan och när jag ringde akuten igen bad de mig ringa upp ingen för då hade de fått in R men prata med henne. så jag vänta en stund till tills jag ringde igen. Då fick jag prata med sjuksköterskan som hade hand om henne. Hon sa att jag behövde inte oroa mig för de hade kontakt med R och de hade tagit lite prover om det var mer än alkohol med i bilden.
Jag åkte dit med sällskap av T som min mor bet snällt om T kunde följa med för att kolla så jag inte somna i bilen eller något annat skulle hända.
När vi väl kom fram så var R på rönken för att se om hon fått någon skada på huvudet.
När de väl kom ner så fick jag prata med läkaren som hade hand om R. Hon berätta att de tappat kontakten med R ett antal gånger under tiden jag varit på väg dit och de ville se om R sår i ansiktet hade med det att göra. Hon berätta också att R hade 2.5 i promille å det är jätte högt för en så ung människa. De sände upp oss till barnavdelningen så R fick sova ruset av sig.
Vi var där vid kl.6.00. Vid kl 10.00 gick ronden och vi fick väl inga riktiga svar och de sa att R fick åka hem så fort R var på bena. Så vi var där ifrån vid kl.12.00 efter att de varit och tagit bort droppet och givit oss utskrivningen så vi trodde allt var okej.
Men det visades inte vara utan de hade velat haft R kvar för att en dokumentera Rs märken i ansiktet för att inte R vetat varför detta hänt. Men detta fick jag veta när sociala ringt mig två gånger samma dag när jag kommit hem och fått gått på jobb..
Jag ringde upp dagen efter och fick veta detta men fick en samtals tid till dem genom att läkaren gjort en anmälan för att R är mindreårig. Tuff tuff  Påsk helg..

Hoppas ni andra hade en bättre Påskhelg... =)
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar