tisdag 29 januari 2013

Vad hände sen!

Här händer det saker må ni tro..
Jag har fått L att inte dricka välling mer och det accepterar han väldigt bra . ;) (ling ling = välling)
Vi försöker också att bli av med nappen så ikväll är det första gången han sover utan den och han har tjatat om den. - Ja ha nappe i munnen! - Min mun vill ha nappe.
Till slut somna han i soffan. Mamma som vanligt den elaka tyrannen som inte gav vika av allt gnäll och tjat.
Nästa vecka skall bli spännande jag har fått en tid hos kuratorn för samtal för min depression.
Det skall bli skönt undra bara vad man skall börja prata om???? Nä nu börja jag igen..
spekulera, planera och förutsäga i huvudet hur mitt samtal skall gå till väg även om jag vet att det inte kommer att bli så ändå.
Det är väl därför jag inte har tid med något annat just nu när jag hela tiden försöker förutse eller fundera på små ting som inte är nödvändigt.
Ja nu är jag där igen och undrar och spekulerar på hur man är funtad eller hur andra är funtade.
Ibland hoppar grodorna för mycket men då har jag gått och grubblat länge på det. Å jag har även lärt mig att jag får skit för det. Men det är inte så att jag inte står för något som jag sagt utan det är mer att man blir så överrumplad när man få käft smällen tillbaka får då går mina planeringar i huvudet hur jag skulle styra upp det käpp rätt åt helvete.
Men jag står här och förstår inte hur man som vän helt plötsligt vissa inte vågar ingen tala sanning mer till än bara för man våga fråga eller säga vad man tycker och tänker.
Men så har jag varit sen jag var liten och det har drabbat mig svårt i mellan åt.
Men i min upp växt har jag fått lära mig att vara ärlig och inte ljuga.
Å detta håller jag att försöka lära mina barn men det är svårt när man blir själv åker på vissa käft smällar.

God natt nu skall jag föröka att sova..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar