torsdag 15 november 2012

Jojo

Det har varit en intressant men intensiv dag idag.
Börja dagen med att stressa liten men mitt upp i det så får jag ett telefon samtal att vi inte behövde börja jobba för ens 11 halv tolv. Så det var bara till att börja ringa runt till de som var på väg till jobbet.  Å så samtidigt får jag ett sms av min dotter att hon inte kunde gå till skolan så då var det samtal dit också. Phu ja så var det att få på lille man kläder på fem minuter och iväg och lämna honom på dagis innan en av de som har längst till jobbet rullar upp på min uppfart för att invänta tills vi skulle börja jobba.
När vi väl kom dit fick vi vänta i en timme nästan innan någon kom och då fick vi veta att allt blivit sålt och det var den nya ägare som kom in och hälsa på oss.
Vi fick åka på lunch och skulle träffas där igen för att höra vad den nya ägaren hade i tanken.
Ja det blev ett långt samtal sedan efter vi kommit tillbaka och vi blev erbjudna att få jobba hos dem under utförsäljningen fram till den 31 dec. Det tackar man ju inte nej till när man inte har något jobb längre och att gå på garantilön och gå hemma orkar jag inte.
Men men vi får väl se vad som händer efter hand om man hittar eller hör något från dem man har sök..
Så nu har man fått några dagar ledigt innan allt drar i gång.

Hoppas alla andra haft en bra dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar