onsdag 14 november 2012

Börja om på nytt!

Nu får vi se om detta blir bra för nu har jag fått bytt blogg igen.
Men livet går ju vidare och vi får se om detta går bättre än de andra..

Ja livet går ju vidare vad som än händer..
I fredags så blev jag kallad till mitt arbete för möte och då fick vi alla veta att de hade gått i konkurs.
Så min lediga helg som jag tänkt umgås med familjen efter sex arbetande helger var det bara att ställa upp igen och gå in och jobba med att göra inventering igen åt konkursförvaltaren så det blev klart till i måndags. Sån tur var fick vi arbeta i lugn och ro utan några kunder denna gången så på måndag eftermiddag blev vi klara med allt så det var bara att maila i väg allt. Så fick vi besked om att vi kunde vara lediga tills torsdag och då skulle vi få mer information..
Ja det är skratt retande detta. För förra året blev gubben min av med jobbet så här innan jul och i år blir det jag som får stå här utan jobb..
Men men jag har ju aldrig varit rädd för att arbeta vad det än är för jobb så något finner jag alltid. Men just nu känns det lite surt när man står med två hyror genom att men äldsta dotter har börjat på gymnasiet i Karlstad. Men känner inte att jag orkar att deppa ihop heller, man får ta ett steg i taget och se vad livet har att ge.
Sen tycker jag att det är helt fantastiskt att det finns människor som helt plötsligt vet mer än en annan om vad som skall hända med vårt jobb och vad som skall ske det närmast när inte ens konkursförvaltaren vet något.
Men i morgon så går jag till jobbet med stor förväntan på vad som skall hända här näst..

Ha en underbar kväll alla där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar